Ankietowany w procesie zyskiwania wiedzy
Żyjąc w społeczności warto posiadać na jej temat wiedzę, która pozwoli na racjonalne działanie w ramach niej i podejmowanie efektywnych decyzji. Dzięki przeprowadzanym badaniom statystycznym można uzyskać wiedzę na tematy nas interesujące. Poprzez zastosowaniem wyspecjalizowanych narzędzi możliwe jest wydobywanie maksymalnej ilości potrzebnych informacji.
W badaniu należy szukać wiedzy
I tak na przykład przeprowadzono takie badanie w obrębie telemedycyny. Już pierwsze otrzymane wnioski są ciekawe, gdyż większość Polaków tj. 56,5% nie spotkało się z takim terminem, co wskazuje na niską świadomość społeczeństwa odnoście badanego zagadnienia. Dalsze badania statystyczne wykazały, iż tylko 6,8% ankietowało skorzystało z usług telemedycznych. Taka wiedza pozwala na:
- wyznaczenia najważniejszych treści badania;
- zwiększenie zakresu przeprowadzanego badania;
- właściwe nakierowanie swoich działań.
Zalety i wady według respondentów…
Respondenci w kwestii przyczyn, dla których nie korzystają z usług telemedycyny najczęściej wymienili brak ofert nakierowanych na taką działalność. Stosunkowo często wskazywano także, że preferowany jest kontakt osobisty z lekarzem niźli skorzystanie z usług telemedycyny oraz brak wiedzy na temat tego, w jaki sposób można skorzystać z omawianych usług. Do najczęściej wskazywanych zalet telemedycyny ankietowani wskazali:
- łatwa i szybka diagnoza oraz rejestracja;
- szybka pomoc;
- stosunkowo krótszy czas oczekiwania na poradę specjalisty.
Ankietowany to kopalnia informacji
Dzięki przeprowadzonemu badaniu statycznemu można wskazać czynniki, które skłaniają ankietowanych do skorzystania z telemedycyny, a są to:
- rodzina bądź znajomi;
- informacje umieszczone na stronie placówki medycznej;
- pracownicy placówki medycznej.
Nisko zostały ocenione takie czynniki jak program telewizyjny poruszający zagadnienia związane z tą usługą (8,8%), audycje radiowe na poruszany temat (4,4%) oraz artykuły w gazetach (2,9%).
Badania skoncentrowane na człowieku
Pozyskane wyniki w drodze badania statystycznego mogą posłużyć w celu zrealizowania rozmaitych planów. Badania przeprowadzone na temat telemarketingu wskazują, iż istnieje potrzeba zwiększenia świadomości społeczeństwa w obrębie tejże usługi. Co więcej pozwala ono także na wskazanie zalet usługi, które szczególnie cenione są wśród danej grupy. Wiedza taka może wspierać skuteczną kampanię reklamową. Dzięki pozyskanym informacją można rozpoznać swoich odbiorców wraz z ich oczekiwaniami i wymaganiami.