Jak wybrać właściwy czas na przeprowadzenie badań rynku?
Bez badań rynku pomyślny rozwój firmy byłby niemożliwy. Badania rynku pozwalają uzyskać kluczowe informacje na temat obecnego rynku. Informacje te mogą być wykorzystane do budowania kampanii reklamowych i marketingowych, poprawy obsługi klienta i wyboru produktów. Każdy zainteresowany otwarciem biznesu powinien zrozumieć potęgę badań rynku.
Prowadzenie biznesu – ciągłe zmiany
Biznes nigdy nie jest w stagnacji. Są sezony, kiedy biznes się rozkręca, a także zwalnia. Niektóre sezony są bardziej udane niż inne, niektóre czasy mogą być lepsze do prowadzenia badań rynku. Czasami wiedza o tym, kiedy przeprowadzić badania rynku, może być równie istotna, jak same badania.
Zrób badania przed wynajęciem lokalu
Badania rynku powinny być jednym z pierwszych zadań, jakie firmy wykonują, rozpoczynając tworzenie biznesplanu. Badania określą, kim jest klient i w jaki sposób klient chce wchodzić w interakcję z firmą, niezależnie od tego, czy jest ona wirtualna, czy też nie. Badania potwierdzą lub zaprzeczą zapotrzebowaniu rynku na produkty lub usługi, a nawet mogą wskazać, że produkt lub usługa nie będą się sprzedawać, w którym to przypadku należy dokonać modyfikacji i przeprowadzić analizę rynku. Fatalne w skutkach może być podpisanie długoterminowej umowy najmu na kosztowną powierzchnię budynku, tylko po to, aby dowiedzieć się, że klienci wolą zamawiać online. Badania mogą podpowiedzieć, w jaki sposób firma powinna przyciągać klientów i ilu ich jest, co określa sam potencjał firmy. Oczywiste jest, że firmy nie powinny snuć planów, dopóki nie uzyskają tych istotnych informacji. Po rozpoczęciu działalności, badania rynku powinny być przeprowadzane w regularnych odstępach czasu, aby trzymać rękę na pulsie zmieniających się potrzeb klientów i demografii w celu informowania o reklamie i marketingu.
Unikaj prowadzenia badań rynku tylko w okresach największego natężenia działalności
Kuszące może być przeprowadzanie badań rynku tylko wtedy, gdy biznes dobrze prosperuje. Choćby z tego powodu, że właśnie wtedy są przychody i łatwiej jest ponieść koszty. Jednak prowadzenie badań rynku tylko wtedy, gdy poziom biznesu jest wysoki, może dostarczyć mylących informacji, zamiast dostarczać kierownictwu kluczowych informacji potrzebnych w odniesieniu do warunków rynkowych w dłuższym okresie czasu. Prowadzenie badań w okresach słabej koniunktury jest podobne do prowadzenia badań przed powstaniem firmy i zanim firma w ogóle zaczęła osiągać przychody, dostarczając nam krytycznych informacji potrzebnych do zwiększenia sprzedaży. Z biegiem czasu, poprzez prowadzenie badań podłużnych, gdy czasy są dobre i złe, firmy mogą uzyskać zrównoważone spojrzenie na ich działalności w ciągu roku i zacząć przewidywać szczytowe sezony, po zidentyfikowaniu zmiennych, które powodują wzloty oraz upadki nauczyć się zarządzać swoją działalnością, aby zmaksymalizować czas na rynku.
Badania rynku pomagają przygotować się na każdy okres firmy
Wykorzystanie dobrze zaplanowanych badań rynku może pomóc firmom w zarządzaniu zapasami, marketingiem, płacami i innymi wydatkami; pomóc firmom zmaksymalizować obsługę klienta; oraz pomóc firmom przyciągnąć nowych klientów poprzez ukierunkowany, dobrze zaplanowany marketing i promocje.
Nikt nie zaprzeczy, że badania rynku odgrywają kluczową rolę w sukcesie firm każdej wielkości. Zrozumienie, w jaki sposób czas odnosi się do sukcesu badań, robi wielką różnicę w tym, jak pomocne będą informacje.