Jak zachęcić respondentów do wzięcia udziału w badaniu satysfakcji klienta?
Badanie satysfakcji klienta dostarcza przedsiębiorcom wielu cennych informacji. Nic, więc dziwnego, że często decydują się na przeprowadzanie takich ankiet. Jednak co zrobić, aby zachęcić klientów do wzięcia udziału w badaniu? Wystarczy napisać ciekawe zaproszenie do badania satysfakcji klienta, a z pewnością zwiększy się liczba odpowiedzi zwrotnych.
Co daje przeprowadzenie badania satysfakcji klienta?
Badanie satysfakcji klienta to ankieta, którą powinien przeprowadzić każdy właściciel firmy. Dzięki niej może zdobyć wiele istotnych danych, które umożliwią mu podejmowanie lepszych decyzji. W takim badaniu przedsiębiorcy mogą zapytać o różne kwestie, jak na przykład o zadowolenie z jakości oferowanych produktów oraz usług, satysfakcji z obsługi klienta, czy poziomu cen. Jednak, czym więcej osób weźmie udział w badaniu satysfakcji klienta tym lepsze dane zbierze właściciel jednostki. Posiadanie takich danych sprawi, że osoby zarządzające będą wiedziały, jak kierować organizacją, czy podjęte przez nich strategie były słuszne, czy też nie. Posiadanie takich informacji daje wiele możliwości do dalszych działań. Badanie satysfakcji klienta można stworzyć samodzielnie, bądź też skorzystać z usług firm zajmujących się realizacją ankiet, jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Jak więc napisać zaproszenie do badania satysfakcji klienta, aby zachęcić konsumentów do udziału?
Prosty język
Pisząc zaproszenie do badania satysfakcji klienta zastosuj prosty i zrozumiały język. Wtedy wszyscy klienci będą w stanie zrozumieć, co masz na myśli pisząc dane sformułowanie. Jeśli już w zaproszeniu do ankiety skorzystasz z skomplikowanego, specjalistycznego słownictwa to istnieje duże prawdopodobieństwo, że spora część osób nie wypełni badania z obawy przed zawartą treścią. Dlatego tak ważne jest formułowanie zaproszeń w prosty i konwersacyjny sposób.
Poinformuj o czasie badania
Bardzo ważne jest poinformowanie klientów o przewidywanym czasie trwania badania satysfakcji klienta. Dając tą informację konsumentowi pokazujesz, iż ankieta nie będzie długa, a co więcej będzie mógł zastanowić się, czy posiada obecnie wystarczającą ilość czasu, aby odpowiedzieć na zawarte w niej pytania. Sprawi to, że większość odpowiedzi zwrotnych będzie kompletna, więc zminimalizuje się liczba porzuconych ankiet w trakcie trwania.
Spraw, by poczuli się wyjątkowi
Aby zachęcić ludzi do wzięcia udziału w ankiecie, możesz spróbować zakończyć ją czymś, co sprawi, że poczują się wyjątkowo. Jednym z najlepszych sposobów jest obiecanie im, że wyślesz wczesną wersję raportu z badania satysfakcji klienta zanim udostępnisz ją na swojej stronie. Niech to będzie jedno zdanie, aby nie zajmowało zbyt wiele czasu. Pamiętaj, że Twoim celem jest poinformowanie klientów o tym, że mogą otrzymać wyniki wcześniej niż inni.
Daj zachętę
Możesz również podzielić się drobnymi upominkami, takimi jak przedłużona darmowa wersja próbna Twojego produktu, bądź rabat na kolejne zakupy. Wybór zachęty zależy od wartości wyników, więc jeśli ankieta jest dla Ciebie bardzo istotna, zdecydowanie rozważ użycie tych technik.
Oto kroki, które należy podjąć, aby stworzyć idealne zaproszenie do ankiety zwrotnej. Jak widzisz, napisanie zaproszenia nie jest trudne, ale upewnij się, że stworzysz kilka wersji próbnych. Niektóre zaproszenia mogą przyciągnąć więcej odpowiedzi niż inne. Przeprowadzone w ten sposób badanie satysfakcji klienta z pewnością da wiele informacji do dalszych działań.