Kreatywne pomysły dotyczące marketingu treści, które wypromują Twoją ankietę online
Ankiety online to świetny sposób, aby dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach, dzięki czemu będziesz w stanie tworzyć lepsze treści i produkty, które są dla nich bardzo istotne. Stworzenie własnej ankiety online oznacza, że zdobędziesz oryginalne dane, które możesz wykorzystać w przyszłych treściach. Takie działania zwiększają wiarygodność Twojej marki.
Promowanie ankiety online
Posiadanie ankiety internetowej, która ma na celu zebranie bezcennych danych to jedno, jednak promowanie jej w taki sposób, aby ludzie brali w niej udział może być nieco trudniejsze. Wyobraź sobie, jakie to uczucie, kiedy poświęcasz czas na stworzenie poprawnej ankiety online, a osoby do których jest skierowana nie wypełniają jej. Warto, więc przyjrzeć się kilku sposobom, które pomogą Ci wypromować Twoją ankietę.
Czym jest marketing treści?
Marketing treści to sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami poprzez tworzenie i rozpowszechnianie treści. Nie musisz koniecznie dążyć do sprzedaży za pomocą udostępnianych treści. Zamiast tego możesz używać treści, takich jak posty na blogu, posty w mediach społecznościowych, a nawet wiadomości e-mail, aby zwiększyć świadomość swojej marki, jednocześnie edukując, informując, angażując i ostatecznie pomagając odbiorcom w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Niezależnie od tego, jakie treści tworzysz, muszą one być istotne dla Twojej grupy docelowej, muszą być niezwykle wartościowe, spójne i istotne. W przeciwnym razie, będą oni szukać informacji gdzieś indziej.
Jak wykorzystać marketing treści do promowania ankiety?
Po stworzeniu ankiety online, musisz stworzyć skuteczną strategię marketingową, która będzie oparta na zrozumieniu Twojej grupy docelowej. Poniżej znajdują się pomysły, które warto uwzględnić:
- Email marketing – email jest prawdopodobnie najbardziej bezpośrednią formą komunikacji pomiędzy Twoją marką, a Twoimi klientami. Kiedy wysyłasz e-mail do konkretnej osoby, zwracasz się do niej na poziomie osobistym. Jest to zupełnie inna forma komunikacji niż np. wpis na blogu, który nie jest skierowany do konkretnej osoby. W ostatnich latach email marketing rozwinął się do tego stopnia, że możesz teraz segmentować swoją grupę odbiorców, dzięki czemu będziesz musiał wysyłać ankiety internetowe tylko do określonej grupy osób. Na przykład, może się zdarzyć, że stworzysz ankietę, która będzie wymagała wypełnienia jej przez nowych klientów, a może stworzysz taką, która będzie skierowana do właścicieli firm. Każdy, kto jest na Twojej liście emailowej, zapisał się na nią, co oznacza, że większość Twoich subskrybentów będzie otwarta na ankietę. Dodatkowo, pomimo popularności mediów społecznościowych, która ogarnęła cały świat, wciąż jest więcej użytkowników poczty elektronicznej, niż kont w mediach społecznościowych. Ludzie reagują na e-maile. Nie ma jednak gwarancji, że każdy kliknie w Twoją kampanię emailową po jej otwarciu.
- Zawartość strony internetowej - podczas gdy email marketing jest świetnym sposobem na poznanie opinii Twoich obecnych klientów, zawartość strony internetowej jest świetnym sposobem na poznanie odbiorców, którzy nie zapisali się jeszcze na Twoją listę i którzy być może nie wiedzą zbyt wiele o Twojej marce. Dzięki tym odwiedzającym możesz uzyskać lepsze wyobrażenie o postrzeganiu Twojej marki przez opinię publiczną.
Takimi działaniami z pewnością sprawisz, że duża liczba osób wypełni Twoją ankietę online. Jeśli nie wiesz jak ją przygotować warto skorzystać z narzędzi do przeprowadzania ankiet internetowych, jak SurvGo™, które umożliwi Ci stworzenie w łatwy i szybki sposób ankiety, którą roześlesz do potencjalnych respondentów.